Helpdesk Medewerker

Bekijk de vacature en join our team!


Scroll

Topwind vormt een bedrijf van ruim 30 gedreven mensen die op verschillende vlakken in de duurzame energie actief zijn. De afdeling projectmanagement realiseert bijvoorbeeld windparken van vergunning tot productie van de eerste kilowatt en de afdeling assetmanagement neemt na realisatie het dagelijkse beheer over. De afdeling Systems ontwikkelt en levert systemen die zorgen voor een optimale veiligheid en een betere integratie van windenergie en de omgeving. Op deze laatste afdeling zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Jij houdt de systemen, die Topwind op ruim 200 windparken in Nederland en België heeft geïnstalleerd, operationeel. Je wordt hierbij ondersteund door collega’s om bijvoorbeeld complexe vraagstukken op te lossen en het rooster rond te krijgen. Op ruim 150 windparken is het zogenaamde Ice Prevention System geïnstalleerd waarmee, middels actieve monitoring tijdens het winterseizoen, ijs aangroei voorkomen kan worden. Hiervoor werkt de afdeling Systems vanuit de gezamenlijke Control Room. Jouw werkzaamheden zullen zowel op de afdeling Systems plaatsvinden alsmede in de gezamenlijke Control Room. Een wisselende baan dus met verschillende collega’s uit de diverse afdelingen. Onderstaand een korte uiteenzetting van je taken:

  • Technisch monitoren van systemen en bijbehorende IT-infrastructuur;
  • Je bewaakt de voortgang van tickets/ICT vraagstukken en lost deze waar mogelijk zelf op;
  • Je vormt de basis voor de helpdesk en voert alle dagelijkse tests uit om systeemzekerheid te garanderen;
  • Je gaat de processen en taken zodanig inrichten dat de Helpdesk zoveel als mogelijk ontlast blijft.
  • Je integreert nieuwe projecten door alle gegevens te verzamelen en beheerprotocollen met de opdrachtgever af te stemmen.
  • Ieder soort systeem heeft een vast seizoen waarin het systeem operationeel dient te zijn. Voorafgaand aan de seizoenen voer je de systeemtesten uit.
  • Je bent onderdeel van een team met ontwikkelaars, programmeurs en service monteurs. Je bent daarom ook bereid om taken uit te voeren om de werkzaamheden van het team te ondersteunen.
  • Je bent tevens de helpdesk voor alle ICT gerelateerde onderwerpen binnen onze organisatie. Hierbij wordt je ondersteund door onze vaste leverancier van ICT.
  • Je neemt deel in de Control Room van Topwind waar 24/7 windparken gemonitord worden. Tijdens kantooruren houdt je je bezig met de helpdesk voor de Systemen.

Wie ben je en wat kun je?

  • Je bent in bezit van een MBO-diploma, bij voorkeur in de richting ICT (minimaal niveau 2).
  • Je hebt een sterke verantwoordelijkheidsgevoel en wil graag verder ontwikkelen.
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent bereid om nachtdiensten te draaien. Deze nachtdiensten kunnen in de meeste gevallen vanuit huis uitgevoerd worden.
  • Je bent gedreven en oplossingsgericht.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal.

Wat bieden wij

Bij ons staat de klant centraal, werken we samen en geven elkaar vertrouwen en verantwoordelijkheid. Dit vertaalt zich in een prettige, informele werkomgeving met veel ruimte voor ondernemerschap. Wij bieden een interessante baan met goede vooruitzichten en ontplooiingsmogelijkheden in de sterk groeiende markt van duurzame energie.

  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen; er is budget voor opleidingen en trainingen. Het volgen van een BBL-opleiding past ook binnen de mogelijkheden.
  • Uitdagende en afwisselende baan in de windenergie waarbij je meewerkt aan de energietransitie..
  • Betrouwbaar bedrijf dat al ruim 10 jaar actief is in de windenergie.
  • Gezellig, persoonlijk en gedreven team.
  • Een laptop en een smartphone die je ook privé kunt gebruiken.
  • Een marktconform salaris, 100% uitbetaling van overuren en stanby/onregelmatigheidstoeslagen.

Geïnteresseerd?

Je C.V. kun je sturen aan jobs@topwind.nl of neem contact op (appen mag ook) met Wendy van Veldhuisen (tel: 06 – 83 92 66 06).